28 Şubat 2012 Salı

Ballı Pekmezli Muffin

Ölçü olarak ben 150 gr lık su bardağı kullandım..Bu tariften 14 tane muffin çıktı..Çocuklar için bence hem sağlıklı, hem besleyici, hemde şeklinden dolayı yemesi daha eğlenceli ..
Malzemeler :
-3 yumurta
-1 bardaktan şeker
-1 bardaktan süt
-1 bardaktan 2 parmak eksik yağ
-2 bardak un
-Kabartma tozu, Vanilya,
-2 yemek kaşığı pekmez
-2 yemek kaşığı bal
- Aroma olsun diye 1 limon kabuğu rendesi koydum.
Yapılışı:
Yumurta ile şekeri çırpın..Üzerine süt ve yağı ilave edin..tekrar biraz çırpın ve Daha sonra un kabartma tozu ve vanilyayı ilave edin spatula yada tahta kaşıkla karıştırın..En son limon kabuğu rendesi, bal ve pekmezi ilave edin..Muffin kaplarına küçük kağıtlar koyarak paylaştırın..
Muffin ve Kek yapımının Püf Noktası:
Tüm malzemeler oda sıcaklığında olmalı
Kabartma tozunu en son koyduktan sonra metal kaşık yada telle karıştırmayın tahta kaşık yada spatula kullanın..
Yumurta sarısı ile şekeri ilk önce başka bir yerde çırpın, beyazını ayrı bir kapta çırpın..Böylece daha güzel kabarır..Benim zamanım olmadığından bu şekilde yapmadım..
İşte resmi:
Pin It!

0 Yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...