21 Mayıs 2012 Pazartesi

Haftasonu Kahvaltımız ve 3 adet pratik kahvaltılık tarifi


Geçtiğimiz cumartesi günü annemle babam kahvaltıya geldiler…Kayınvalidemi de çağırdım…Menümüz pek zengin değildi..Annemlerin diyette olduğunu bildiğimden pek birşey yapmak istemedim..
Kahvaltı masasında ne Allah verdiyse vardı işte :)
Peynir çeşitleri,
Zeytin çeşitleri,
Domates, Salatalık,
Bal-Tereyağı (Resimde yok ama marka olmasın diye kaymak ve Fıstık ezmesi ;) ),
Patetesli Omlet,
tost ekmeğine Mini pizza,
Fırında Peynirli Baharatlı Ekmekler,

TOST EKMEĞİNE MİNİ PİZZALAR
Malzemeler;
-Domates salçası,
-Kekik,
-Sucuk,
-Kaşar
-İstediğiniz kadar tost ekmeği
-İsteğe göre domates ve biber (ben biber olmadığından evde koymadım)
Hazırlanışı:
Salçayı sulandırıp kekik ilave ederek boza kıvamında bir sos hazırlanır.
Daha sonra bu sos ekmek dilimlerine sürülür özerine dilim kaşar ve sucuk konarak tepsiye dizilir..
Kaşarlar eriyinceye kadar pişirilir.

FIRINDA PEYNİRLİ BAHARATLI EKMEKLER
Malzemeler
-1 yumurta
-100 gr peynir
-2 yemek kaşığı yoğurt
-Tereyağı
-Kekik, Pulbiber, Nane
- 7-8 adet tost ekmeği
Hazırlanışı
Tereyağı hariç tüm malzemeler karıştırılır..Daha sonra tüm ekmeklere sürülür..bu karışımda üzerlerine pay edilir..Fırında karışım pişene kadar yada 8-10 dk pişirilir..

Not:
Her iki tarifte tost ekmeği 4 e bölünerek küçük kanepeler halinde hazırlanabilir :) ..Ayrıca sosuna sarmısakta rendelebilir..Evde kalan bayat ekmeğinizle de kolayca hazırlayabilirsiniz.
PATETESLİ OMLET
Gayet pratik ve basit ve bir okadar da göz ve karın doyurucu:)
Malzemeler:
2-3 patetes
5 yumurta
Sıvıyağ
Tuz

Hazırlanışı:
Patetesler küp küp doğranır yada rendelenir..
Yağda kızartılır..Daha sonra tabağa alınarak tavadaki yağ başka bir yere aktarılır..Tavaya patatesler atılarak üzerine çırpılmış yumurtalar dökülür…Tuz ilave edilir..Karıştırmadan spatıla ile delikler açılarak pişmesi sağlanır..
Bu arada tavamı ve bunun yanında 1 adet kapaklı pilav tenceresi ile birlikte Esse den aldım..Essenso..Seramik tabanlı..teflonlar gibi değil çizilme olmuyo ve daha sağlıklı..
Pin It!

2 Yorum:

herşey tadında dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BEN KIZARMADAN YAPIYORUM

Nurşah dedi ki...

teşekkürler :)
aa kızartmadan mı?? peki nasıl oluyor tadıı??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...