17 Ağustos 2012 Cuma

Mermer Kek


Bayram üstü sizinle bir tarif paylaşayım..Belki misafirlerinize yaparsınız…
Mermer Keki ilk kez denedim ama harika olmuştu yumuşacık ağızda dağılıyor..
Duru da çok beğendi, eşim de ;)

Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak
1 bardak süt
1 bardak sıvı zeytinyağı
2 paket vanilya (ben yoğun vanilya kokusunu seviyorum..
1 paket kabartma tozu..
2,,5 bardak un..
Fırın kabı kare borcam..

Hazırlanışı
İlk önce Borcamı yağlayın..
sonra şeker ile yumurtayı çıprın..
Daha sonra süt, sıvı yağı ilave edin.Vanilya kapartma tozu ve unu ilave edip karıştırın..
Benim mikser bozuldu elle çırptım yumurtaları..Ona rağmen kabardı yine..
Malzemeyi borcama dökün ama kabın dibinde 5-6 kaşık kek hamuru bırakın..Ona da 1 yemek kaşığı kadar kakao ekleyip, alacalı bulacalı dökün ve kürdanın ucu ile kakaolu karışımı dağıtın..

175 derecede 35-40 dk pişirin..Afiyet olsun..

Pin It!

0 Yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...